fredag, december 26

när mina fingrar inte känner mer
när mina ögon inte längre ser
när livet vänder, ska jag ännu be

kom ge mig världen
kom ge mig fred
kom sänk ditt huvud
och lägg dig ner
kom ge mig kroppen
kom ge mig allt som du har
och jag ska stanna kvar

jag vet ett rum långt in dit vi brukar gå
om vi ska gömma oss, bara vi två
mmmhm… jag vet en vän,
som är lika mörkrädd som jag,
vi gjorde slut idag.

när mina öron inte längre hör
när bladen faller och en stjärna dör
när livet vänder ska jag ännu be..

Jag tänder ett ljus, lite väl försent.
Men snart 32 år sedan du dog, jag levde inte ens då -.-' ..
Ted gärdestad, för bra och dåliga dagar, alltid!
Jag kan inte säga att jag älskar dig, men jag är förälskad i din musik :).

Sanningen om mig själv,
är som min egna skugga, den går inte att fånga.
Men på en plats där ljus och mörker möts,
ska jag finna sanningen om mig själv.

Inga kommentarer: