tisdag, augusti 14

nothing scares me anymore

Jag har tänkt på en sak, beroende på vilken musik jag lyssnar på vid tillfället jag skriver, så blir även inläggen. Glad musik, glatt inlägg. Ledsam musik, ledsamt inlägg. Det är märkligt, eller kanske inte, jag vet inte. Läser igenom lite inlägg från förra veckan, eller det är väl inte så många. Hade stor lust att bara ta bort dom, jag är förjävla duktig på att ''städa'' undan, som om jag ska må bättre. Som om ingentingt hänt. Jag försöker alltid hitta en enkel väg, en ''snabb'' väg, och jag tror verkligen på att jag helas bättre då, att det där infekterade i hjärtat ska läka snabbare.

Så jag bestämde mig för att behålla dom, jag får aldrig glömma hur det kändes när allt kom fram, hur jag låg och skakade av ångestattacker och hur öm jag var i ansiktet efter alla tårar. Hur ont det gjorde att andas, hur hela min framtidsbild krossades på golvet framför mig, hur hela min bild av den jag älskar mest förstördes, tilliten, förtroendet. Har alltid haft svårt att lita på människor, och jag har nu lärt mig att det inte går. Med tiden möjligtvis, men är inte så säker. Det som låg kvar på backen med allt som förstördes, var kärleken, den var hel. För om jag inte älskat så mycket, hade jag aldrig kommit tillbaka.

Jag försöker se fram, inte tänka så mycket på förut. För det är mycket annat i hela situationen som är inblandat, mycket annat som bör bättras på. Men ibland kommer allt bara ikapp, och av alla frågor jag ställt så är den en fråga som inte försvinner, Varför? Och det spelar ingen roll hur många gånger jag får svaret på den frågan, för den kommer eka inom mig, varje dag, varje natt.

Som med allt här i livet, så är det här en prövning. Jag känner att jag är starkare än någonsin, för två år sen hade det knäckt mig och jag hade mest troligt försökt allt för att dämpa smärtan, sprit, rakblad, piller, allt som kom i min väg. Jag har växt något så otroligt, visst hade jag tanken, men ingen är längre värd något ärr på min kropp.

Har haft en kanon helg i stugan iallafall, vi for fredag och kom hem igårkväll. Lagt upp lite bilder från instagram, blev en hel den blåbär och jordgubbar, även några hjortron. Annars då? Det är fint väder, har varmt kaffe i koppen och bra musik i lurarna, lär bli dålig uppdatering framöver, känner dåligt bloggsug! Men en liten uppdatering på hur det är med mig iallafall.

Inga kommentarer: