onsdag, november 28

- A bird without its wings is a low and tragic thing

Musiktrippar jäääärnet, har detssutom tvättstuga så springer som en tok fram och tillbaka. Men nu får jag en stund att bara andas, så sitter i sovrummet för ovanlighetesskull, tänkte ta en sliten cambild men den skulle bli allt för lurvig så PASS på den. Tänkte idag vad jag skulle gjort utan musik, har tänkt en massa udnerliga ting, men en av sakerna var just på musikens värde. Jag vet inte hur ett liv utan musik skulle vara, visste jag inte bättre så så skulle jag väl inte lida värst, men tänk om jag skulle bli döv. Vakna en dag och inte höra ett ljud. Röster skulle jag kunna leva utan, men inte musik, inte melodierna som far runt i huvudet. Känslan av att få isolera sig ifrån verkligheten och ha på sig lurarna med hög musik, den är helt obeskrivlig. Den är mäktig och stark, starkare än många andra känslor. Jag har lätt för att underksatta saker och ting, alltid varit, kommer alltid vara. Därför flög tanken förbi med en liten skölj av ångest, att vakna döv. Jag underksattar saker, men saknar allt när det tagits från mina händer. Så jag sitter här och njuter lite extra, för genom alla år har musiken varit till stor hjälp.

Nu ska jag dricka mitt kaffe som förmodligen blivit kallt, hållt på att kolla texter till tusen låtar och trippat runt på musikvideor, känt känslor, saknat och hatat, känner mig lugnare nu i efterhand.

Inga kommentarer: