torsdag, november 1

- när någon säger att du har förändrats, kan det betyda att du bara slutat levaditt liv som de vill

Varit förbi vårdcentralen idag, kollat blodtryck och haft ett förhör om mitt rökande. Jag skulle alltså slutat röka för 2 år sedan när jag började käka p-piller som man inte får äta om man röker, så ännu en gång svor jag på att jag ska sluta snart, men det var ett evigt tjat, fick frågan om jag skulle prata med en sluta-röka-kurator, tackade nej.

Ja blodtrycket var prefekt, men min puls var hög. Dom kan säga bäst dom vill att det handlar om rökning, men jag vet att det handlar om att jag tagit på mig för mycket jobb, detssutom håller jag på med körkortet som snart ÄTNLIGEN är över. Efter den här helgen har jag jobbat 2 veckor i sträck med en ända hel ledig dag. Man kan väl kalla att jag är ledig när jag gått av natt, men nä skulle inte förmå mig att kalla det ledigt. Sova bort hela dagen för att vara seg hela kvällen, inte så härlig ledighet iallafall... Idag är jag ledig, idag kan man säga att jag är ledig. Förutom att hela dagen är planerad ändå, vårdcentralen 10.30, plugga, sedan hjälpa Sanna med flytt.

Men what to do, känns att man är vuxen när varje ledig dag är planerad för en massa projekt. En massa saker man inte har tid med då man jobbar. Ångest för morgondagen då jag har tidig dubbel körlektion, sedan ska jag gå på nattskift. Grejen med mig, har jag klivit upp har jag förjävla svårt att bara gå och lägga mig för att sova. För min skalle går in på all in och ska jag sova, så ska jag sova tills jag känner att jag kan vakna, alltså typ efter flera timmar.

Jag ska inte klaga, för det är ju jag som tar på mig allt jobb, men en del timmar på dygnet känner man sig lite mer less än andra timmar. Jag jobbar hellre än att vara hemma och inte göra ett jävla skit, och anledningen till att jag tar på mig så mycket nu är för att jag vet inte när det blir jobbtorka, plötsligt kanske det inte behövs någonstans.

Inga kommentarer: