torsdag, maj 9

Vad var det som fick mig att falla?
Vad var det som fick mig att se?
Se något jag aldrig sett, känt något jag aldrig känt.

Var det under min period av tjock dimma?
Var jag på en tråd och balanserade?
Vad var det egentligen som hände, hann jag verkligen med?

Förlorade jag något på vägen?
Vann jag på det jag fann?
Snälla svara, för jag vet inte själv längre.

Tappade jag en del av mig?
Eller hittade jag mig själv?
Plockade han upp alla bitar efter mig, eller lämnade han efter nya?

Jag vet inte vem jag ska fråga, jag vet inte vem som kan svara,
det är så mycket jag vill fråga, det är så mycket jag vill ha svar på.

Finns det fel? Eller är allt rätt?
Känner jag efter för mycket, är jag för känslig?
Gör jag fel? Gör jag rätt?

Ge mig ett facit, säg hur jag ska bete mig,
rätta mig, hur ska jag egentligen vara?
Säg till när rätt ord faller ur min mun,

Allt jag vet är att det brister, det skär, det svider
jag vill inte falla, jag vill inte

Ja vem ska ge alla svar,
vem ska säga att allt kommer bli bra?

Inga kommentarer: